Dowiedź się więcej - czytaj nasze artykuły

Żyj zdrowo i naturalnie

Dotykają Cię częste infekcje? Wzmocnij odporność

Biegunki, zaparcia, dysbakterioza? Rozwiąż swój problem

Jak zrobić jogurt w domu w kilka minut?

Kup teraz startery z probiotycznymi bakteriami

Banner sprzedażowy landing page - środek

Banner sprzedażowy landing page - dół

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chcesz zrobić domowy jogurt migdałowy? 

Zapraszamy do lektury przepisu na wegański jogurt z migdałów - kliknij tutaj 
jogurt wegański migdałowy

Dowiedź się więcej - czytaj nasze artykuły

Żyj zdrowo i naturalnie

Dotykają Cię częste infekcje? Wzmocnij odporność

Biegunki, zaparcia, dysbakterioza? Rozwiąż swój problem

Jak zrobić jogurt w domu w kilka minut?

Kup teraz startery z probiotycznymi bakteriami

Banner sprzedażowy landing page - środek

Banner sprzedażowy landing page - dół

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Czy jogurt domowy jest niskokaloryczny?

Jogurt domowy (ale tylko domowy, a nie ze sklepu, ponieważ ten drugi zwykle zawiera mleko w proszku) należy do potraw bardzo niskokalorycznych.

Bakterie jogurtowe w czasie swojego rozwoju w mleku zużywają zawarty w nim cukier mlekowy, wytwarzając z niego tak potrzebny w przewodzie pokarmowym kwas mlekowy. Tym samym, im bardziej kwaśny jogurt, tym mniejsza w nim zawartość cukru mlekowego – a w konsekwencji tym mniej kalorii w jogurcie.

Również dzięki zawartość tłuszczu w mleku wynoszącej zwykle od 0,5 proc. do 3,2 proc., szklanka jogurtu należy do potraw najmniej kalorycznych.

Dlatego jogurt domowy jest jednym z najlepszych środków wskazanych w diecie odchudzającej. Jeśli dodatkowo doda się do niego otrąb, to będą one wypełniały żołądek i zmniejszały lub całkowicie znosiły uczucie głodu, które często występuje u osób odchudzających się.

Ale to wszystko oczywiście pod warunkiem, że sami wyhodujemy sobie samodzielnie jogurt czy kefir domowy.